Un joprojām it kā viss bija labi — aizpildiet anketu, atdodiet to jebkurai kasierei un bez maksas saņemiet pretī jauno karti. Apmēram tas pats bija rakstīts arī uz aizpildāmās anketas. Paņēmu anketu, devos mājās un bez steigas aizpildīju. Bez vēl lielākas steigas nākamajā Maxima veikalā būšanas reizē (pēc pāris mēnešiem) sniedzu jebkurai pārdevējai aizpildīto anketu, uz ko viņa man laiski paziņoja:
— No jums Ls 1.
— Kooa?? Man skaidri teica, ka kartes apmaiņa notiks bez maksas. Un uz anketas arī rakstīts — «bez maksas».
— Redziet, godātais, karšu apmaiņa bez maksas notika līdz tādam un tādam datumam. Vai nu maksājiet latu, vai nu lasieties ar labu!
— Kādam datumam? Anketā nekas tāds nav rakstīts!..

Eju uz lielāku x veikalu. Un tur tas pats — akcija beigusies. Argumentēju, ka anketā nekāds beigu datums nav norādīts, uz ko saņemu atbildi, ka plakāti par karšu maiņas akcijas beigām bija izkārti visos veikalos un maksājiet latu!
— Neko nemaksāšu! Ja bija teikts bez maksas, tātad jābūt bez maksas! Lieki piebilst, ka anketas izsniegšanas dienā nekādi plakāti par karšu maiņas beigu termiņu nebija izvietoti.

Ņemu palīgos e–pastu, lai apelētu pie ieinteresētāku cilvēku sirdsapziņas. Izklāstu savu sāpi rakstiski, piebilstot, ka sakarā ar šo incidentu Maxima veikalus vairs neapmeklēju, bet ja spēsiet rast šī pārpratumu pozitīvu risinājumu atkal atsākšu regulāri apmeklēt Maxima veikalus un nosūtu to uz Maxima kontakt e–pastu. Saņemu copy–paste tipa atbildi par to, kā var atjaunot dalību «Paldies» lojalitātes programmā maksājot Ls 1.

Rakstu vēlreiz īpaši uzsverot lietas būtūbu: anketas došanas brīdī pārdevēja neteica, ka maiņa jāveic līdz jūlija beigām, kā arī anketā tas nekur nav minēts.

Uz ko man salti noskalda pretī: Informācija ... bija publiski pieejama un redzama visu veikalu kases zonās un mājaslapā ...
Vēlot, veiksmīgu turpmāku iepirkšanos Maxima veikalos ...

Vai tie cilvēki vispār lasa ko viņiem raksta? Kāda vēl iepirkšanās, ja viņiem skaidri teikts, ka sakarā ar šo nebūšanu jau ilgāku laiku vairs neapmeklēju Maxima veikalus. Bet ļoti pieļauju, ka tanī uzņēmumā ir grūtības ar latviešu valodu un atbildes tiek ģenerētas balstoties tikai uz atsevišķiem saprotamiem vārdiem.

Tā ka savstarpēju pārrunu ceļā nekāda saprašanās netiek panākta, vēršos pēc padoma pie pastalnieku brāļa un drauga — Patērētāju tiesību aizsardzības centra. Bet tur arī neatrodu nekādu sapratni un atbalstu — nu ja jau publiski informācija esot bijusi izvietota, tad neesot par ko apvainoties, un taisnība esot Maxima pusē.

Nu ko, — ja tā, tad tā. Kā jūs pret mums, tā mēs pret jums...

Uz neredzēšanos!

Bijušais Maxima pircējs,
Pastalnieks Pastalgalva